niedziela, 24 lutego 2013

Aeroporto de Faro. A Europa começa aqui!

Jednym z naszych ulubionych miejsc w okolicy jest… lotnisko w Faro. To właśnie tu rozpoczęła się nasza portugalska przygoda. Tu witamy odwiedzających nas bliskich i ronimy łzy przy pożegnaniach. Nagromadzenie emocji związanych z tym miejscem i widok szczęśliwych ludzi witających się z krewnymi sprawiły, że lubimy je odwiedzać.
Dojazd z lotniska do centrum miasta jest stosunkowo łatwy. W ciągu dnia najłatwiej dojechać do miasta autobusem. Czas podróży to około 15 minut, a koszt przejazdu to 1,95. Przystanek autobusowy znajduje się tuż przy wyjściu z terminalu przylotów. Ostatni przystanek linii obsługującej lotnisko znajduje się w ścisłym centrum miasta, w pobliżu portu i Starego Miasta. Niestety częstotliwość kursowania autobusów w niektórych porach dnia jest niewystarczająca. Obok przystanku autobusowego znajduje się postój taksówek. Podróż do centrum miasta w zależności od pory dnia i miejsca, do którego chcemy się udać, kosztuje około 10 euro.
Drugi semestr na Universidade do Algarve rozpoczął się dla nas bardzo owocnie. W piątek 8 lutego odwiedziłyśmy lotnisko w Faro. Była to zorganizowana wycieczka dla studentów naszego wydziału. Jako, że pierwsza wycieczka, w której brałyśmy udział bardzo nam się spodobała, szybko zdecydowałyśmy się, aby wraz z innymi studentami odwiedzić również lotnisko. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia miejsc dostępnych wszystkim podróżnym. Po wycieczce z przewodnikiem, w którego rolę wcieliła się jedna z pracownic lotniska, przyszedł czas na najciekawszą według nas część wizyty. Spotkanie z dyrektorem marketingu i prezentacja przedstawiająca rozwój lotniska w Faro oraz wzrost udziału tanich linii lotniczych w obsłudze podróżnych bardzo nas zaciekawiła. Wisienką na torcie była wizyta w miejscach niedostępnych zwykłym pasażerom. Mogliśmy zobaczyć między innymi pomieszczenia, w których, w nadzwyczajnych okolicznościach spotkają się ludzie, odpowiedzialni za kryzysowe sytuacje. Na końcu wycieczki wszyscy jej uczestnicy otrzymali pamiątkowe koszulki, które można zobaczyć na jednym ze zdjęć.
 Pracownicy lotniska, których poznaliśmy podczas tego dnia,
 zaimponowali nam swoją wiedzą. Było to jedno z najbardziej inspirujących spotkań podczas naszego pobytu w Portugalii.
One of our favourite places is Faro Airport. This is a place where our Portuguese adventure began. We are welcoming our families and friends there. This is also a place where we cry saying goodbye.
Getting from the airport to the city center is easy. During the day, the easiest way to get to the city is choosing a bus. The journey lasts about 15 minutes and the ticket costs 1.95. The bus stop is near the arrivals terminal. The last bus stop is located in the city center, near the Old Town. Unfortunately, the frequency of buses is insufficient. Next to the bus stop there is a taxi rank. Journey to the center, depending on the time of day and the place to which you exactly want to go, costs about 10 euros.
We started the second semester at Universidade do Algarve with a school trip to the Faro Airport. We had a chance to visit it with Portuguese students of our Faculty. We really liked the first trip which we took part in, during last semester so we decided to go to the airport with no hesitation. We started out trip with visiting places which we normally visit when we are tourists. Our guide during the trip was one of Airport’s employees. The most interesting part of our visit was a presentation about marketing, Faro Airport development and growing  importance of low-cost airlines. We could also see places which are normally inaccessible for tourists. In the end of the trip all participants received souvenirs- T-shirts, which you can see in one of the photos.
Airport staff we met during this trip impressed us with their knowledge. It was one of the most inspiring meetings during our stay in Portugal.