środa, 14 listopada 2012

Wielka Portugalska Wycieczka - wprowadzenie

Pomysł udania się na Wielką Portugalską Wycieczkę kiełkował w naszych głowach od momentu, gdy dowiedziałyśmy się, że zakwalifikowałyśmy się na wymianę w ramach programu Erasmus. Od początku wiedziałyśmy, że celem naszego pobytu będzie zwiedzenie możliwie jak największej części Portugalii. Bardzo chciałyśmy odwiedzić Porto i Lizbonę. Początkowo miały być to oddzielne wycieczki. Wizyta mamy stała się pretekstem, by stworzyć nowy plan i podczas jednej wycieczki zwiedzić Porto, Lizbonę, ale też wiele innych mniejszych miejscowości i uzyskać przez to pełniejszy obraz kraju.

I tak wszystkie wcześniejsze myśli skrystalizowały się w postaci 6-dniowej wycieczki. Oczywiście jej plan ewoluował jeszcze w trakcie realizacji. Głównym założeniem była podróż samolotem z Faro do Porto (po przeanalizowaniu wszystkich opcji podróży okazało się, że jest to najtańszy, najwygodniejszy i najszybszy sposób dotarcia do Porto). Następnie wypożyczenie tam samochodu, podróżowanie nim przez 6 dni i oddanie go w Faro. Największym ciosem okazała się opłata za oddanie pojazdu w innym miejscu, która prawie podwoiła koszty wynajęcia samochodu. Jednak musiałyśmy zacisnąć zęby, ponieważ pojazd był niezbędnym środkiem do realizacji naszych zamierzeń.
Za pośrednictwem serwisu booking.com zarezerwowałyśmy noclegi, które stanowiły szkielet naszego planu. Zdecydowałyśmy się na jeden nocleg w Porto, jeden w Coimbrze, jeden w Fatimie i dwa noclegi w Lizbonie. Chcąc ograniczyć koszty wybierałyśmy obiekty z najniższych półek cenowych, ponieważ i tak wiedziałyśmy, że ilość czasu jaką spędzimy w pokoju będzie bardzo niewielka.
W Porto nocowałyśmy w Residencial Costa Verde. W cenie noclegu zawarte było niewielkie śniadanie w pobliskiej kawiarni, my wybrałyśmy kawę i croissanty.
W Coimbrze nocowałyśmy w Lusa Atenas, obiekcie, którego wielką zaletą była lokalizacja w pobliżu Starówki.
Największe wrażenie zrobiły na nas dwa ostatnie obiekty. W Fatimie nocowałyśmy w Hotelu Coracao De Fátima. Hotel znajdował się w pobliżu Sanktuarium. W cenie pobytu zawarte było również pyszne śniadanie w formie bufetu. Hotel pozytywnie zaskoczył nas oferowaną jakością w stosunku do ceny. Dodatkowo jego zaletą było miejsce do zaparkowania samochodu.
Naszym ulubionym obiektem noclegowym został znajdujący się w Lizbonie Refuge Hostel. Świetna lokalizacja, piękne wnętrza, pyszne śniadania- to wszystko sprawiło, że z hostelu nie chciało się wychodzić. Dodatkowym atutem była obsługa, która chętnie odpowiadała na nasze pytania i opisywała co warto zwiedzić.
W najbliższym czasie na blogu będą się pojawiały relacje dotyczące miejsc, które zobaczyłyśmy podczas Wielkiej Portugalskiej Wycieczki.
The idea of going on Big Portugal Trip arose in our heads a long time before our coming to Portugal. From the beginning we knew that our goal would be visiting as many places as possible. We wanted to visit Porto and Lisbon. We thought about two separate trips. Mother's visit was a good occasion to change this plan into the reality. We decided to go to Porto and Lisbon during one trip and to visit also a lot of smaller, interesting places. The main idea was going to Porto by plane ( the cheapest, most comfortable and the fastest option) and renting a car there, travelling 6 days by car and come back to Faro. One-way fee was the biggest problem, because it was very expensive . But we knew that car is necessary to accomplish our plan.
We used booking.com to book rooms. We decided to spend one night in Porto, one night in Coimbra, one night in Fatima and two nights in Lisbon. The most important thing during looking for hotels was a price because we knew that we were not going to spend there a lot of time.
In Porto we booked a room in Residencial Costa Verde with small breakfast included in a price. In Coimbra we stayed in Lusa Atenas located very close to the old town which was a big advantage of this hotel. We really liked the hotel Coracao De Fátima situated next to sanctuary. The quality suprised us. They offered also breakfast in a price of room. Our favorite place was Refuge Hostel. A very good location, beautiful, modern rooms and delicious breakfast- these are advantages of Refuge Hostel. What is more, friendly staff helped us to plan our sightseeing. We can recommend all the places we stayed in.
In the nearest future we will publish on the blog our reports from all interesting places we visited during our Big Portugal Trip!